parce que nous apprécions une bonne relation avec nos clients

Conditions de vente

Conditions générales de vente

Het huis van mijn moeder
BE0844.567.320
Adresse: Bosstraat 25, 2861 Onze Lieve Vrouw Waver, Belgique
www.hethuisvanmijnmoeder.be
info@hethuisvanmijnmoeder.be
Tel: 0032 470 77 39 06

Les conditions générales de vente régissent les droits et obligations des parties dans le cadre de la vente de produits via le site web www.hethuisvanmijnmoeder.be, ainsi que dans notre magasin.  

Door te bestellen bij Het huis van mijn moeder gaat u akkoord met de algemene voorwaarden (leverings- en betalingsvoorwaarden). Lees ze aandachtig. Het huis van mijn moeder heeft het recht de voorwaarden te allen tijde te wijzigen of aan te vullen. Hieronder worden de algemene voorwaarden nader toegelicht.

Artikel 1: Aanbod

De meeste van onze artikelen zijn authentieke stukken. Ze hebben een doorleefde uitstraling doordat ze oud en al gebruikt zijn. Dit geeft hen net hun unieke charme.
Wij kunnen daarom geen garantie geven over de staat van de artikelen. Wel zullen wij altijd proberen nauwkeurig de staat van het artikel (met zijn gebreken) te omschrijven en meerdere duidelijke foto’s te maken. Als er nog vragen zijn over een artikel, beantwoorden wij deze graag. Het is ook steeds mogelijk de artikelen op afspraak volledig vrijblijvend te komen bekijken in onze toonzaal te OLV-Waver.

Ondanks het feit dat de e-commerce website met de grootst mogelijke zorgvuldigheid wordt samengesteld, is het toch mogelijk dat de aangeboden informatie onvolledig is, materiële fouten bevat, of niet up-to-date is. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden Het huis van mijn moeder niet. Het huis van mijn moeder is in geen geval aansprakelijk ingeval van manifeste materiële fouten, zet- of drukfouten.

Wanneer u specifieke vragen heeft over bv. afmetingen, kleur, beschikbaarheid, leveringstermijn of leveringswijze, verzoeken wij u om vooraf contact op te nemen met ons.

Het aanbod geldt steeds zolang de voorraad strekt en kan ten allen tijde worden aangepast of ingetrokken door Het huis van mijn moeder. Het huis van mijn moeder kan niet aansprakelijk gesteld worden voor het niet beschikbaar zijn van een product.

Artikel 2: Online aankopen

Via de website is het mogelijk om artikelen te bestellen. Tijdens het winkelen kunt u artikelen in uw winkelmandje plaatsen. Nadat uw bestelling is geplaatst krijgt u per e-mail automatisch een ontvangstbevestiging. Controleer deze gegevens op juistheid. Bij twijfel dient u zo spoedig mogelijk contact met ons op te nemen, vermeld bij correspondentie altijd het ordernummer. Als het totaalbedrag van de bestelling is bijgeschreven op ons bankrekeningnummer, wordt uw bestelling in behandeling genomen en verzonden. U krijgt hiervan bericht. Het is ook mogelijk uw bestelling op afspraak in Onze-Lieve-Vrouw-Waver te komen afhalen.

Brocante artikelen zijn vaak unieke stukken, we hebben er vaak maar één van op voorraad. Het kan zijn dat iets in tussentijd is verkocht (terwijl het in de webwinkel nog in voorraad staat). Het artikel wordt dan van de bestelling geannuleerd. Er kunnen geen rechten aan de bestelling worden ontleend.

De Klant heeft de keuze tussen de volgende betaalwijzen: via bankkaart of via overschrijving op rekeningnummer IBAN BE32 7310 4374 9702, BIC: KREDBEBB. Ter plaatse kan ook via een aantal bankapps betaald worden.

Het huis van mijn moeder is gerechtigd een bestelling te weigeren ingevolge een ernstige tekortkoming van de klant met betrekking tot bestellingen waarbij de klant betrokken is.

Alle prijzen op de webshop zijn in euro inclusief BTW en exclusief eventuele verzendkosten. Het huis van mijn moeder behoudt het recht de prijzen te wijzigen. Wij zijn niet aansprakelijk voor de gevolgen van eventuele druk- en/of typefouten.

Betalingen dienen binnen vijf dagen op onze rekening te staan. De bestelde artikelen worden maximaal vijf dagen voor u gereserveerd. Indien de betaling na vijf dagen nog niet is ontvangen, annuleren wij de bestelling. We gaan er dan vanuit dat u geen interesse meer heeft in de bestelling. Het artikel of de artikelen worden terug geplaatst in de winkel. De artikelen blijven eigendom van Het huis van mijn moeder totdat u aan de voorwaarden heeft voldaan.

Wij streven er natuurlijk naar de bestelling na betaling zo snel mogelijk te verwerken.

Artikel 3: Levering en uitvoering van de overeenkomst

Tenzij anders vermeld op de website is het mogelijk om de bestelde artikelen thuis te laten bezorgen. Voor het bezorgen van uw bestelling betaalt u een bijdrage (verzendingskosten). Artikelen worden alleen verstuurd als de betaling in orde is.

Wij verpakken de artikelen zeer zorgvuldig. Wij maken daarvoor gebruik van verschillende soorten verpakkingsmaterialen. Het huis van mijn moeder is echter niet aansprakelijk voor beschadiging en/of verlies van artikelen.

We versturen artikelen binnen België, Nederland, Frankrijk, Duitsland en Luxemburg. Voor andere bestemmingen vragen wij u om met ons contact op te nemen, om na te gaan welke (verzend)mogelijkheden er zijn. De artikelen worden bezorgd op het bij de bestelling opgegeven adres. Het is dus van belang deze gegevens zorgvuldig in te vullen. Als een bestelling retour komt op basis van verkeerd opgegeven adresgegevens zijn de nieuwe verzendkosten voor rekening van de klant.
Natuurlijk is het ook mogelijk om de bestelling zelf op te komen halen. Dit kan na overleg in onze toonzaal in Onze-Lieve-Vrouw-Waver.

In onderling overleg kunnen de aangekochte goederen ook bij u thuis geleverd worden. De exacte leveringsvoorwaarden worden in het contact met de klant besproken.

Artikel 4: Herroepingsrecht
De Klant heeft het recht om binnen een termijn van 14 kalenderdagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.

De herroepingstermijn verstrijkt 14 kalenderdagen na de dag waarop de klant of een door de klant aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet de Klant Het huis van mijn moeder via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post of via e-mail) op de hoogte stellen van zijn beslissing de overeenkomst te herroepen. Om de herroepingstermijn na te leven moet de klant zijn mededeling betreffende zijn uitoefening van het herroepingsrecht verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

De klant moet de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 kalenderdagen na de dag waarop hij zijn beslissing om de overeenkomst te herroepen aan Het huis van mijn moeder heeft meegedeeld, terugzenden of overhandigen aan Het huis van mijn moeder. De klant is op tijd als hij de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 kalenderdagen is verstreken.

De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor rekening van de klant.

Indien het teruggestuurde product op een of andere manier in waarde verminderd is, behoudt Het huis van mijn moeder zich het recht voor om de klant aansprakelijk te stellen en schadevergoeding te eisen voor elke waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen door de klant dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Enkel artikelen die zich in de originele staat bevinden, samen met alle toebehoren, gebruiksaanwijzingen en factuur of aankoopbewijs kunnen worden teruggenomen.

Indien de Klant de overeenkomst herroept, zal Het huis van mijn moeder alle tot op dat moment van de Klant ontvangen betalingen, inclusief de standaard leveringskosten, aan de Klant terugbetalen binnen maximum 14 kalenderdagen nadat Het huis van mijn moeder op de hoogte is gesteld van de beslissing van de Klant om de overeenkomst te herroepen. Bij verkoopovereenkomsten kan Het huis van mijn moeder wachten met de terugbetaling totdat hij alle goederen heeft teruggekregen, of totdat de Klant heeft aangetoond dat hij de goederen heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Eventuele extra kosten ten gevolge van de keuze van de Klant voor een andere wijze van levering dan de door Het huis van mijn moeder geboden goedkoopste standaard levering worden niet terugbetaald.

Als u verzendkosten heeft betaald bij het plaatsen van de bestelling, worden deze ook geretourneerd als u de gehele bestelling terug stuurt. Als er een deel van de bestelling wordt geretourneerd, worden de verzendkosten niet vergoed.

Artikel 5: Privacy

Om uw bestelling in behandeling te nemen hebben we uw persoonlijke gegevens nodig. Het huis van mijn moeder zorgt er voor dat persoonlijke informatie vertrouwelijk wordt behandeld. De gegevens komen in ons adressenbestand te staan. Gegevens worden door ons nooit aan derden verstrekt.
Zie ook ons privacybeleid

Artikel 6: Toepasselijk recht – Geschillen
Het Belgisch recht is van toepassing, met uitzondering van de bepalingen van internationaal privaatrecht inzake toepasselijk recht. Bij eventuele geschillen zijn de rechtbanken van de vestigingsplaats van de verkoper bevoegd en heeft de verkoper het recht om voor een andere territoriaal bevoegde rechtbank een procedure op te starten.

Indien u nog vragen heeft over de algemene voorwaarden van Het huis van mijn moeder, kan u een mail sturen naar info@hethuisvanmijnmoeder.be